Khamis, 27 Ogos 2009

Episod 1

Bismillah.
Seperti orang lain mungkin, MD agak teruja juga kerana dapat mencatatkan sesuatu di sini, walaupun sebenarnya lebih untuk tatapan diri sendiri (syok sendiri). Yalah... siapalah nak baca, tambahan pula dengan ratusan laman blog yang lebih canggih, nama pulak `qwerty' , entah apa-apa ntah!
Mungkin seperti blogger yang lain, laman ini diharap dapat dijadikan satu bahan bacaan ringan sekadar tatapan (jangan dijadikan cemuhan sudahla...), boleh juga dijadikan panduan. Tetapi dalam keasyikan menaip, boleh juga terlepas catatan yang tidak bijak. Oleh itu pandangan dan komen membina dari bloggers di maya siber luar sana boleh juga di kongsi bersama.
Ramadhan ini tidak seperti Ramadhan yang lalu. Kali ini MD rasa lebih bersemangat untuk menghadapinya, dengan sedikit azam, MD nak cuba untuk kurangkan pembaziran. Tapi yalah.. baru minggu pertama. Jangan tak tau.. MD tak pergi jejak kaki lagi ke bazaar Ramadhan. Biasalah, kalau MD ke bazaar Ramadhan memang rambang mata, kurang-kurang RM 30 mesti melayang, macam-macam dibeli kalau nak disenaraikan memang tak cukup ruang!
Itu namanya lapar mata,uiiihhh semuanya sedap belaka! Aspek kebersihan tolak tepi, lauk pauk segala aneka pun dibeli (tak kira lauk jualan semalam tak habis, hari ini dijual semula, ada yang basi). Yang penting, bila MD ke bazaar Ramadhan, perasaan berdebar-debar kerana gembira setelah seharian berpuasa dapat pula berbuka dengan juadah istimewa. Itu yang rasa nak borong semua! Mujurlah, MD belum lagi ke bazaar. Kalau pergi... tak payahlah cerita ulang 2x. Bila berbuka, kena air teh 0 panas dua gelas..lega! Beli kuih dekat warung tepi jalan RM4 pun cukup. Lauk pauk masaklah sendiri.
Dalam cerita kejayaan tidak ke bazaar Ramadhan yang tumbuhnya bagai cendawan dengan hujan turun hampir setiap petang, MD juga cuba untuk tidak berbuka di hotel sekerap Ramadhan yang lalu. Minggu ini baru sekali. Itu adalah kejayaan besar. MD harap akan timbul kesedaran tentang hal ini dalam hati MD selamanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan